فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد چه ویژگی هایی داره؟
فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد چه ویژگی هایی داره؟

فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد :

تا مدتی پیش، همه مردم برای خرید محصولات مورد نیاز خود به فروشگاه ها و یا بازار مراجعه می کردند و مدتی را برای خرید کالای مورد نظرشان در فروشگاه های مختلف سپری می کردند. عدم دسترسی به همه فروشگاه ها، دور بودن فروشگاه ها از یکدیگر، صرف زمان زیاد برای رفتن و گشتن در پی کالای مورد نظر و… از معایب خریدهای حضوری بود و به همین دلیل برخی افراد برای رفتن به فروشگاه و خرید کردن انرژی کافی نداشتند.

اما با گذشت زمان و ظهور فروشگاه های اینترنتی، امکان خرید آنلاین برای مردم فراهم شد و امروزه افراد می توانند به راحتی بدون صرف وقت و هزینه و به سادگی کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند. در واقع شما می توانید به راحتی و در حالی که در اتاق خود استراحت می کنید با استفاده از گوشی موبایل، تبلت و یا کامپیوتر خود، به خرید اینترنتی بپردازید.
اما مسئله این است که چگونه به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم ؟ اعتماد به فروشگاه های اینترنتی شاید تنها مسئله ای باشد که مردم را در خرید آنلاین دچار تردید می کند. اما اگر اصول و قواعدی را در نظر بگیرید می توانید به سادگی نسبت به معتبر بودن و یا عدم اعتبار یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شوید. در این مطلب نکات مهمی را در رابطه با چگونه یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد را تشخیص دهیم به شما توضیح دادیم :

۱ نماد اعتماد الکترونیک

فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد

معمولا فروشگاه هایی که نسبت به دریافت نماد الکترونیک اقدام کردن قابل اعتماد ترن.
نماد اعتماد الکترونیکی یک نماد اعتماد سنجی است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران صادر شده. و به نوعی تایید کننده اعتبار وب سایت ها و تضمین فعالیت آنها در شبکه اینترنت می باشد.
این نماد از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به وب سایت های مختلف داده شده. که بیشتر به وب سایت‌های فروشگاهی و یا خدماتی که دارای درگاه الکترونیکی هستند اعطا می گردد.
هدف از اهدای این نماد، مدیریت و سازماندهی وب‌سایت‌ها و سازمان‌های مربوطه یا افراد ذیربط است که باعث جلوگیری از تخلفات مربوط به فضای اینترنتی شده و به نوعی صلاحیت وب سایت‌ها و احراز هویت مالکان آنها تایید می‌گردد.
این نماد بعد از بررسی فعالیت وب سایت‌ها و انجام مراحل احراز هویت و تایید صلاحیت مالک حقیقی یا حقوقی آن و مراحل اداری صادر شده.
نماد الکتدرونیک در اکثر مواقع در پایین ترین قسمت سایت قابل مشاهده است و با کلیک روی اون میتونید مشخصات کامل فروشگاه رو در سایت enamad.ir مشاهده کنید.

۲ وجود راه های ارتباطی در سایت

راه های ارتباطی

فروشگاه های اینترنتی مورد اطمینان از راه های مختلفی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده میکنند. شما می توانید در صورت لزوم با آن ها در تماس و سوالات و مشکلات خود را با پشتیبانی آن ها مطرح کنید. بنابراین وجود آدرس شبکه های اجتماعی، شماره تماس و سایر راه های ارتباطی در سایت یکی از نشانه های اعتبار وب سایت است. حتی وب سایت های فروشگاهی می توانند آدرس فروشگاهشان جهت خرید حضوری را در سایت درج کنند.

۳ نظر سایر مشتریان

نظر کاربران

به راحتی میتوان با جستجوی نام فروشگاه در اینترنت و شبکه های اجتماعی از نظر سایر مشتریان با خبر شد.
بی شک بهترین راه برای اعتماد به یک فروشگاه آنلاین دسترسی به نظرات مشتریانیست که سابقه خرید از فروشگاه مورد نظر رو داشته باشن. معمولا با جستجو در گوگل و یا شبکه های اجتماعی به راحتی میتوان به این نظرات دسترسی پیدا کرد.

۴ imed

imed

نکته مهمی که در مورد سایت های فروش تجهیزات پزشکی وجود داره اینه که مثل کایاژ توی سایت اداره کل تجهیزات پزشکی هم ثبت شده باشن.
برای استعلام کافیه به سایت اداره کل تجهیزات پزشکی به نشانی imed.ir مراجعه کنید.

و در آخر به نکاتی مثل توجه پروتکل https، نحوه پرداخت، مطالعه سیاست حفظ حریم خصوصی و.. توجه داشته باشید.

منبع: اینستاگرام کایاژ

# چجوری به یک آنلاین شاپ اعتماد کنیم؟