یورین باتل و انواع آن

یورین باتل چیست؟

یورین باتل، ظرف ادرار یا لیوان نگهداری ادرار، قوطی های کوچک درب رنگی هستند که برای جمع آوری و نگهداری نمونه ادرار یا تست نمونه اسپرم و حتی نمونه های پاتوبیولوژی آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

در آزمایشات تشخیص اعتیاد و استفاده از کیت های تست عدم اعتیاد از یورین باتل ها جهت نمونه گیری استفاده می کنند

یورین باتل ها ها معمولا در سایز های 30ml، 40ml، 60ml، 80ml، 100ml، 120ml تولید و توزیع می گردد که بسته به میزان حجم آنها در شرایط مختلف مورد مصرف قرار می گیرد. در بعضی از آنها جداره ظرف مدرج بوده و در مواردی نیز ساده و معمولی می باشد

مواد اولیه استفاده شده در ظرف های نمونه ادرار تاثیری در نگهداری مایعات زیستی و اسپرم ندارند و محلی مناسب برای جمع آوری نمونه ها می باشد.

انواع یورین باتل

انواع این ظرفهای آزمایشگاهی را می‌توان طبق معیارهای مختلفی تقسیم‌بندی کرد و نمونه‌های مختلف آن هم در بازار تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد. مهمترین نمونه‌های این ظرفهای آزمایشگاهی عبارتند از:
استریل بودن و غیر استریل بودن: در موارد حساس آزمایشی توصیه می‌شود که از ظرفهای ادرار استریل استفاده شود. همچنین جنس مواد مورد استفاده در این دو مدل هم متفاوت است و نوع استریل اغلب از پلی پروپیلن با کیفیت بالا استفاده می‌شود. همچنین نوع مواد بکار رفته در ساخت آن اغلب شفاف بوده که از ظرف ادرار در برابر میکروب و دیگر آلودگی‌های ممکن مراقبت خواهد کرد تا کاملاً استریل باقی بماند.
حجم: یکی دیگر از معیارهایی که برای تقسیم بندی یورین باتل وجود دارد، حجم ظرف است. این نوع محصولات اغلب دارای حجم‌های متنوعی بین 30 تا 120 میلی لیتر هستند.
نوع و رنگ ظرف: همچنین این ظرفها در دو مدل شفاف و غیر شفاف وجود دارد. علاوه بر این درب ظرف ادرار نیز در رنگ‌های مختلفی چون سبز، قرمز، نارنجی، آبی، قهوه‌ای و … در بازار موجود است.
مندرج بودن: این ظرفهای آزمایشگاهی در کنار موارد گفته شده ممکن است بر روی بدنه خود دارای درجه‌بندی باشد یا خیر به صورت ساده به بازار عرضه شده باشد.

از یورین باتل استریل برای :

تشخیص انواع عفونت های باکتریایی، قارچی در ادرار استفاده می شود (UC)

از  یورین باتل غیر استریل برای :

 آزمایش آنالیز ادراری (UA) در جهت بررسی و تجزیه ماکروسکوپی اجزای مختلف ادراری

 از جمله: گلوکز، پروتئین، کتون، نیتریت، گلبول های قرمز خون (RBC)، گلبول های سفید خون (WBC)، تست بارداری، تست اعتیاد و استفاده می شود.

برندهای موجود در بازار ایران

شرکت های بسیاری در ایران وجود دارد که انواع یورین باتل ها را تولید میکنند که دو برند از شناخته شده ترین آن ها یورین باتل بکر و یورین باتل بایوسیف میباشند که هر دو برند را میتوانید از فروشگاه تجهیزات پزشکی کایاژ تهیه فرمایید.

خرید یورین باتل با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت در فروشگاه کایاژ